Maht: 4 EKAP

Teemad: 

  • Sissejuhatus päästekorraldaja õppesse (2,5 EKAP)
  • Sissejuhatus õigusesse (0,5 EKAP)
  • Tutvumispraktika (1 EKAP)

Hindamine: Arvestus

Mooduli eesmärk: õpilane omab päästekorraldaja kutsestandardis sätestatud läbivaid kompetentse Häirekeskuse eesmärkidest ja kutse-eetikast lähtuvalt töötamiseks, järgides meeskonnatöö põhimõtteid ja väärtustades enesearengut.

Aine läbimisel üliõpilane:

  • kirjeldab Häirekeskuse  organisatsioonikultuuri ja  selgitab organisatsiooni põhiväärtuste kandmist päästekorraldaja töö näitel
  • tunneb päästekorraldaja tööülesandeid hädaabiteadete menetlemisel
  • mõistab üksikisiku organisatsioonilist käitumist mõjutavaid aspekte (töömotivatsioon, isiksus, väärtused ja hoiakud);    
  • teab peamisi organisatsioonisuhtlemise põhimõtteid
  • tunneb päästekorraldaja õppekava läbimisel kasutatavaid e- õppe võimalusi
  • mõistab  töökeskkonna ergonoomika tähtsusest oma töö kvaliteedile
  • mõistab füüsilise tervise arendamise vajalikkust töö väsimuse ja stressi vältimiseks


Maht: 6 EKAP

Mooduli eesmärk: õpetusega taotletakse, et õpilasel on teadmised ja oskused päästeteadete menetlemiseks ning teatajale juhiste andmiseks.

Aine läbimisel üliõpilane:

  • tunneb päästesündmuse ohuhinnangu andmise printsiipe lähtuvalt Päästeameti väljasõidukorrast;
  • hindab ohu esinemist, ulatust, ohtu abivajaja elule, tervisele, varale, keskkonnale vastavalt tulekahju sündmuse liigile ja päästeküsimustikule;
  • hindab ohu esinemist, ulatust, ohtu abivajaja elule, tervisele, varale, keskkonnale vastavalt tehnilise päästetöö, transpordiavarii ja õnnetus veekogul liigile ja päästeküsimustikule;
  • hindab ohtu, ohu ulatust, ohtu abivajaja elule, tervisele, varale, keskkonnale vastavalt reostumise sündmuse liigile, päästeküsimustikule;
  • hindab ohtu, ohu ulatust, ohtu abivajaja elule, tervisele, varale, keskkonnale vastavalt demineerimise sündmuse liigile ja päästeküsimustikule;
  • võtab vastu päästeteate, selgitab abivajaduse, annab sündmusele õige ohuhinnangu, registreerib sündmused hädaabiteadete menetlemise andmekogus ning annab teatajale juhised.

                    Maht: 8 EKAP, sh praktika 0,5 EKAP

                    Hindamine: Arvestus

                    Mooduli eesmärk: õpetusega taotletakse, et õpilasel on teadmised ja oskused politsei valdkonna hädaabiteadete menetlemiseks.

                    Aine läbimisel üliõpilane:

                    • tunneb politsei hädaabiteadetele ohuhinnangu andmise printsiipe lähtuvalt õigusaktidest;
                    • selgitab Häirekeskuse, Politsei- ja Piirivalveameti koostöökokkulepetest tulenevaid nõudeid politseisündmuse menetlemisele;
                    • kirjeldab politseipatrulli tööülesandeid, tegevusi politseisündmuse lahendamisel ja koostööd Häirekeskusega;
                    • kirjeldab Politsei- ja Piirivalveameti prefektuuri teabebüroo operatiivteabeteenistuse (OTTE) logistiku tegevusi hädaabiteadete menetlemisel;
                    • hindab ohu esinemist, ulatust, ohtu abivajaja elule, tervisele, varale, keskkonnale vastavalt oht avalikule korrale ja korrarikkumised, otsingu- ja päästetööde, merereostuse avastamise ja likvideerimise korraldamise, piirivahejuhtumi, politseihuvi sündmuse liigile, politseiküsimustikule ning teab esmaseid käitumisjuhiseid;
                    • võtab vastu ja töötleb hädaabinumbrile saabuvaid politsei valdkonna teateid, annab kõigile hädaabiteadetele õige ohuhinnangu, registreerib väljakutsed infosüsteemis;
                    • menetleb väljakutseks mittekvalifitseeruvaid politsei valdkonna hädaabiteateid, registreerib infosüsteemis ja vajadusel edastab info asjaomastele asutustele ja isikutele;
                    • edastab asutusesiseselt ja teistele asutustele politsei hädaabiteate töötlemise ja dokumenteerimise järgselt hädaabiteates sisalduva esmase informatsiooni vastavalt õigusaktidele ja teistele dokumentidele.


                    Maht: 9 EKAP, sh praktika 0,5 EKAP

                    Hindamine: Arvestus

                    Mooduli eesmärk: õpetusega taotletakse, et õpilasel on teadmised ja oskused meditsiini hädaabiteadete menetlemiseks.

                    Aine läbimisel üliõpilane:

                    • mõistab tervishoiuteenuste osutamise ja esmatasandi arstiabi korraldust;
                    • mõistab kiirabi poolt antava meditsiiniabi võimalusi ja koostööd Häirekeskusega;
                    • mõistab inimorganismi ehitust, talitlust, peamisi patoloogilisi protsesse ning oskab neid omavahel seostada;
                    • mõistab haiguste, vigastuste olemust, tunnuseid, kaebusi ja  hindab ohtu abivajaja tervisele vastavalt meditsiiniküsimustikule;
                    • kirjeldab esmaabi andmise üldpõhimõtteid eluohtlike seisundite ja vigastuste korral;
                    • võtab vastu ja töötleb hädaabinumbrile saabuvaid meditsiini teateid, annab kõigile hädaabiteadetele õige ohuhinnangu, registreerib väljakutsed infosüsteemis;
                    • menetleb  väljakutseks mittekvalifitseeruvaid meditsiini hädaabiteateid, registreerib infosüsteemis ja vajadusel edastab info asjaomastele asutustele ja isikutele;
                    • edastab asutusesiseselt ja teistele asutustele hädaabiteate töötlemise ja dokumenteerimise järgselt hädaabiteates sisalduva esmase informatsiooni vastavalt õigusaktidele ja teistele dokumentidele.

                                Maht: 18 EKAP, sh praktika 11 EKAP

                                Hindamine: Arvestus

                                Mooduli eesmärk


                                1. töötab meeskonnaliikmena, iseseisvalt,  

                                2. võtab vastu hädaabinumbrile või muul moel saabunud teate, 

                                3. selgitab välja abivajaduse, annab ohuhinnangu, 

                                4. suhtleb klienditeeninduse nõudeid järgivalt.

                                Mooduli läbimisel õpilane:

                                -        registreerib teate või sündmuse korrektselt hädaabiteadete menetlemise andmekogus (SOS2) vastavalt juhenditele ja reeglitele;

                                -        selgitab Häirekeskuse ning Politsei- ja piirivalveameti koostöökokkulepetest tulenevaid nõudeid politseisündmuse menetlemisele;

                                -        kasutab operatiivkõneside (telefoniside) lahendusi kõne vastuvõtmisel ja info vahetamisel, sh praktikal;

                                -        kasutab GIS kaarti helistaja asukoha või sündmuskoha määramisel, sh praktikal;

                                -        võtab vastu teate, selgitab abivajaduse, annab sündmusele ohuhinnangu, registreerib sündmused hädaabiteadete menetlemise andmekogus ning annab juhised, sh praktikal;

                                -        tunneb Häirekeskuse ning koostööpartnerite abi- ja infotelefone, et aidata kiiremini ja kvaliteetsemalt abivajajaid;

                                -        registreerib sündmuseks mitterealiseeruvaid  teated andmekogus (VMR) ja vajadusel edastab info asjaomastele asutustele ja isikutele, sh praktikal;

                                -        edastab asutusesiseselt ja teistele asutustele hädaabiteate menetlemise ja dokumenteerimise järgselt hädaabiteates sisalduva esmase informatsiooni vastavalt juhistele ja regulatsioonidele, sh praktikal;

                                -        suhtleb helistajaga igas olukorras klienditeeninduse nõudeid järgivalt, sh praktikal;



                                Maht:

                                Hindamine:

                                Mooduli eesmärk:

                                Aine läbimisel üliõpilane:

                                • võtab vastu ja töötleb viivitamatult kõiki hädaabinumbrile saabuvaid teateid, annab kõigile hädaabiteadetele kiire ja õige ohuhinnangu, registreerib väljakutsed infosüsteemis, sh praktikal;
                                • kasutab hädaabiteadete menetlemiseks vajalikke andmekogusid ja infosüsteeme, sh praktikal;
                                • edastab asutusesiseselt ja teistele asutustele hädaabiteate töötlemise ja dokumenteerimise järgselt hädaabiteates sisalduva esmase informatsiooni vastavalt õigusaktidele ja teistele dokumentidele, sh praktikal;

                                • suhtleb hädaabiteate edastajaga igas olukorras klienditeeninduse nõudeid järgivalt, sh praktikal;